Dag 1 Bad Bentheim- Schlosspark 20-08-2018

Maandag 20 augustus Bad Bentheim en Schlosspark – ca. 18 km

Na een welverdiende nachtrust stond er een uitstekend ontbijtbuffet klaar. Het was teveel om op te noemen, je kon zelfs je eigen wafels bakken.

Om 9 u. vertrok de bus richting Bad Bentheim. Het was zwaar bewolkt met soms wat gemiezer, maar niet getreurd, iedereen stond te trappelen om de streek te ontdekken. De startplaats van de verschillende groepen was de parking aan het Sandstein museum, de zandsteen die ook wel het Bentheimer goud wordt genoemd.

Wij kozen voor de 9 km. Gezwind stapten we door het stadje, richting de velden en bossen. Als we even omkeken zagen we het machtige silhouet van “ Burg Bentheim “ op een heuvel in het midden van de stad. Leuke zandpaden in een bosrijke omgeving en rustige woonwijken wisselden elkaar af. Al wandelend kwamen we door het vakantie resort van de Roompot groep om dan verder te trekken door het bos. Een merkwaardig zandsteenmonument lokte ons dichterbij. Het was een “ Höltingstuhl “in barokstijl. Hier werd vroeger recht gesproken. Zeer vlijtige mestkevers waren op het pad bezig met hun opruimacties.Voor de lunch waren we uitgenodigd door het bestuur in het café – restaurant “ Kurhaus “ van Bad Bentheim. Ondanks de vele wespen was het aangenaam zitten op het terras. In de namiddag stonden er nog een 9 km op het programma. Vanuit het Kurhaus wandelden we op het Walderlebnispfad “. We werden er attent gemaakt op de diversiteit van het bos, met o.a. een prachtige uitgeholde boom en mooie schimmels.

Langs de velden gingen we verder richting Schuttdorf. Hier werd er een kleine pauze ingelast. Het pittoreske dorp had een mooi beeld van een dame met geitjes, ook een oude watermolen was de moeite om te zien. Langs het water stapten we rustig verder richting hotel.

Aangenaam ontspannen en nagenieten deden we bij weer een lekker diner. Onze eerste wandeldag was al meer dan geslaagd.

Bekijk hier de overige foto's